چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی, روانشناسی و علوم تربیتی
2023-08-06 01:30:02 دسته
روانشناسی و علوم تربیتی
حجم
189/43 کیلوبایت
صفحه
14
فرمت
docx
8000
سایتهای دانلود مقاله باید دارای محتوای با کیفیت و ارزشمند باشند تا بهینه سازی شوند. این سایتها باید دارای محتوای مناسب و مفید باشند و در زمینههای مختلفی از جمله علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه و … فعالیت داشته باشند.
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
کلمه استثنایی نمایان گر انواع ویژگی ها و تفاوت ها بوده و هر کودک و دانش آموزش نسبت به دانش آموزش و کودک دیگر می تواند استثنایی باشد…. می تواند از نظر جسمانی- روانی- اجتماعی اقتصادی و آنچه که ما اصطلاحاً «کودک استثنایی» می گوییم غالباً بدین معناست که کودک از نظر هوشی و جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل توجهی نسبت به دیگر همسالان خود متفاوت می باشد که نمی تواند به نحوی مطلوب حداکثر استفاده را از برنامه ی آموزش و پرورش عادی ببرد و ناگزیر نیازمند توجه خاص و آموزش و خدمات فوق العاده ای می باشد(مهریان و یوسفی،1385،ص27). دانش آموزان كم توان ذهني دانش آموزاني هستند كه هوش بر آن ها دو انحراف معيار پايين تر از حد استاندارد يعني حدود 50تا 70 درصد مي باشد (كافمن – خالان –ترجمه مجتبي جواديان – 1374 ص56 )
اين دانش آموزان ممكن است داراي معلوليت ها و اختلالات گفتاري – رفتاري كه امروزه تحت عنوان دير آموز يا دانش-آموزان با نيازمندي هاي ويژه تلقي مي شوند و با توجه به نيازمندي هاي خاصشان در مدارس ويژه ( استثنايي ) تحصيل مي كنند ( پيشنمازي 1371 ص281). اين دانش آموزان انواع ناتواني ها و مشكلات جسمي و رواني با خود و خانوادشان دارند. اين گروه از دانش آموزان با همتايان عادي خود و به گفته بيدي (1381- ص179 ) به دليل تجربه شكست ناشي از محدوديت هاي جسمي و ذهني به رشد قابل قبولي رسيده اند.
8000
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کودکان استثنایی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش آموزان استثنایی
فصل دوم پایان نامه کودکان و دانش آموزان استثنایی
مبانی نظری کودکان و دانش آموزان استثنایی
پیشینه تحقیق کودکان و دانش آموزان استثنایی
پیشینه پژوهش کودکان و دانش آموزان استثنایی
چارچوب نظری کودکان و دانش آموزان استثنایی